OM SLBC

Studentlekene Bergen Challenge (SLBC) så for første gang dagens lys i 2011. To av NHHs mest engasjerte sjeler, Martin Schütt og Kjetil Sand, deltok under Studentlekene Trondheim 2010 og denne erfaringen skulle danne grunnlaget for en fantastisk reise. Halvannet år senere var det et faktum: Studentlekene Bergen Challenge fikk innvilget teknisk arrangøransvar for de offisielle Studentlekene av Norges Studentidrettsforbund og 1100 deltagere fra hele landet tok turen til Norges beste studentby for å kombinere konkurranse, idrettsglede, sosialt samvær og ikke minst det å knytte nye vennskap på tvers av studiested og klubblogo.

 

Siden den gang har SLBC etablert seg som en solid merkevare både lokalt og nasjonalt. Omtrent 2200 deltagere fylte bankettlokalene i Grieghallen i 2018 og helt siden da har organisasjonens mange frivillige jobbet knallhardt med å fylle og overgå forventningene til tilbakevendende deltagere fra hele studentidretts-Norge.

 

Helt fra begynnelsen i 2011 har SLBC hatt et todelt fokus: Idrett og kultur i skjønn harmoni. År for år har organisasjonen opparbeidet seg den erfaringen og de profesjonelle rammene som skal foreligge rundt idrettene under et SL og kulturprogrammet utvides både kvalitativt og kvantitativt for hver gjennomføring. SLBC arrangeres hovedsakelig av omtrent 600 frivillige studenter fra Norges Handelshøyskole, og i 2018 åpnet vi for å rekruttere ambassadører på alle de store studieinstitusjonene i landet. Det er en del av en strategi for å nå vårt mål om å bli Norges største studentidrettsfestival gjennom tidende. 

 

Neste SLBC vil gå av stabelen høsten 2022, hvor målet er mer enn 2500 deltagere fra hele landet. Her planlegger vi å tilby storslagne kulturarrangementer og nye idretter du kan konkurrere i. Her blir det muligheter for å vinne både student-NM og å ta finstasen på for å feire med gamle og nye venner under banketten!

De ulike seksjonene som er med å skape sLBC22

ARRangement

Arr2 (7)

Arrangementseksjonen er selve idretthjertet til SLBC. De har ansvaret for alle idrettsturneringene, samt påmelding og deltakerinformasjon.

Ekstern

Ekstern (2)

Eksternseksjonen markedsfører arrangementet og rekrutterer deltakere. De drar blant annet på roadshow hvor de besøker ulike studiesteder i hele landet.

Info

Info2

Infoseksjonen består av alle de tekniske gruppene som støtter de andre seksjonene i BC, samt har ansvaret for å ta vare på de frivillige og arrangere alle interne arrangementer.

Kultur

Kultur

Kulturseksjonen planlegger og gjennomfører alle de flotte kulturarrangementene våre. Dette innebærer alt fra bankett til revy og barnedag.

Logistikk

Logistikk

Logistikkseksjonen har kontroll på alt av arenaer, transport-løsninger, overnatting på skoler med tilhørende frokost, kiosksalg og betalingsløsninger.

Marked

Marked

Markedsseksjonen er kontakten med næringslivet. De skaffer alt av sponsoravtaler og freebies, samt søker støtte fra ulike fond og legat. De har også ansvaret for å forhandle frem gode avtaler med næringslivsaktører.

Økonomi

Øko2 (2)

Økonomiseksjonen har full kontroll på penger inn og penger ut. De styrer budsjettrundene og følger opp hvor mye penger som brukes i de ulike seksjonene.